Elk dienstverleningstraject is uniek, en afhankelijk van de situatie en de hulpvraag.
Daarom werkt KindUniek niet met vooraf beschreven trajecten met vaste tarieven.
De start van een dienstverleningstraject is het eerste (vrijblijvende) contact via telefoon en/of mail. Daarop volgt een, wederom vrijblijvend en kosteloos, oriënterend gesprek waarin we onderzoeken of jullie bij KindUniek aan het goede adres zijn.
Als we er voor kiezen om samen verder te gaan in het traject, plannen we eerst een intakegesprek. Tijdens deze intake gaan we dieper in op jullie situatie, hulpvraag en behoeften. Hier zijn kosten aan verbonden.
Na de intake wordt er een offerte opgesteld voor de dienstverlening die, naar verwachting, tegemoet komt aan jullie vraag. Desgewenst kunnen we in samenspraak met elkaar het traject inkorten of verlengen.
KindUniek heeft nog geen contracten met gemeenten en/of zorgverzekeraars. Dit betekent dat de hulpvrager maandelijks een factuur krijgt voor de geboden dienstverlening. Deze dient door de hulpvrager zelf betaald te worden. In sommige situaties is het mogelijk een vergoeding te krijgen vanuit de zorgverzekering of vanuit bijvoorbeeld een persoonsgebonden budget.
Voor een hulpverleningstraject binnen het (basis)onderwijs is in sommige situaties bekostiging mogelijk vanuit een budget voor extra onderwijsondersteuning of binnen een onderwijs-zorgarrangement (oza).